Hoe schrijf je aantrekkelijke verkoopteksten
Schrijven is een creatief proces. De mindset waarmee je schrijft is van cruciaal belang om pakkende content te maken. Dit is waar je je klanten mee gaat verrassen en inspireren.
Raak je vaak overwhelmed?
Als jij een hardwerkende ondernemer bent zal je merken dat je vaak taken op de automatische piloot doet of dat je overwhelmed raakt van alles wat op je to do list staat. Bewaak je energie en put kracht uit de sluimerende vrouwelijke sensualiteit die je te allen tijden kan aanspreken. Het is je kracht voor moeiteloze creatie.
Wil je lekker lopende teksten?
Say what? Okay, ik ben misschien iets te kort door de bocht. Als copywriter help ik ondernemers om een heldere verkoopboodschap te formuleren over hun diensten. Maar het gaat verder dan dat, want schrijven is en blijft een creatief proces, waarbij je soms diep moet graven om tot lekker lopende teksten te komen en je lezers in actie te zetten.
Informatie bieden is makkelijk. Je doet research en je biedt de informatie. Maar informatie is niet inspirerend. Je wil je klanten raken met iets meer dan droge kost en strakke rijtjes. Je wil dat ze kiezen voor jou omdat je meer te vertellen hebt. Het kan dus ook anders.
Werk vaker vanuit je vrouwelijke energie
Werk vanuit je vrouwelijke energie. Je hebt bijvoorbeeld in je agenda staan dat je op maandagochtend om 10u je Instagram posts gaat schrijven. Maar wat als je chagrijnig bent en werkelijk geen zin hebt. Doe het dan niet! Het schrijven wordt dan hard werken en je teksten zullen nooit het niveau bereiken wat je wil.
Natuurlijk zijn er meerdere technieken om gestructureerd een blog, een mailing of een salespagina te schrijven. Daar vertel ik je meer over hierGratis mini cursus Marketing is al Love Story. Maar alles staat of valt met de creatieve input en toon van je bericht. Als je je klanten wil inspireren en FUN wil laten beleven aan wat je doet dan kan je beter de onderstaande tips gebruiken om helemaal in je sensual copy flow te raken.
5 methodes voor meer fun en aantrekkingskracht in je verkoopteksten
Hieronder vind je een aantal tips die je kunnen helpen om vaker in een sensuele creatieve flow te zitten en die energie tot te gebruiken in je business. Zodat je inspireert, meer plezier ervaart en makkelijker op betere teksten komt.
1. De Transformatie Methode: Het begint met het idee wat je hebt rond jezelf. Wie ben je en wat heb je te brengen? Vaak merk ik aan m’n klanten dat ze klein spelen. Dat ze zichzelf niet zien als grote denkers of brengers van een waardevol gedachtegoed. Maar dat doe je wel! Je hebt kennis dat veel dieper gaat dan het product of de service die je verleent. Het gaat om het grote idee. Welke transformatie bied jij je klanten? Als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk dan ben ik een copywriter die vooral vrouwelijke ondernemers helpt om betere en bewustere verkoopteksten te schrijven. Maar een verkooptekst rammelt vaak vooral doordat de schrijver niet overtuigd is van haar kracht. Als ze in die kracht komt te staan dan wordt schrijven, marketen en zelfs verkopen vele malen makkelijker. Bedenk dus, wat is de werkelijke transformatie die ik mijn klanten bied.
2. De Joy-Mindset Methode: Je weet nu wat je te vertellen hebt. Maar hoe ga je je enthousiasme laten doorklinken? Dit doe je door te zorgen dat je in een maximale joy-mindset zit. Als jij happy bent, dan maken je woorden meer impact. Dus wat brengt jou in een joy-mindset? Sport! Beweging maakt endorfine en dopamine los in je lichaam. Dans, zing, spring, ren, touwtjespringen, doe iets om even lekker alles los te schudden. Je zal zien dat je anders achter je computer kruipt. En, wees niet bang om lol te hebben. Speel en voel je als een kind, dat is waar de werkelijke creativiteit vandaan komt.
3. De Flirtology Methode: Wat ik nu ga doen is je een geheimpje vertellen. Meestal bewaar ik dit voor mijn klanten, degene met wie ik samenwerk. Maar het is zo waardevol dat ik het jouw niet wil weerhouden. Komt ie. Visualiseer dat je een date hebt. En date? Ja met je toekomstige klant. Een heel fijn gesprek, aan en romantisch tafeltje. Je vertelt over je visie, wat je voor hem of haar in gedachten hebt. En flirt! Flirten is gezond, met mannen of vrouwen. Het is DE manier om aantrekkelijk gevonden te worden. En mensen kopen nou eenmaal eerder van iemand die ze echt leuk vinden. Digitaal is het veel moeilijker om je persoonlijkheid te laten shinen, dus je woorden moeten het voor je doen. Flirt met je klant, je verleid haar en zorgt op die manier ook dat je een diepere connectie maakt. Iemand voelt zich speciaal. Want, dat zijn ze ook.
4. De Goddess Methode: Trek wat leuks aan. Ik hoor je denken, maar dat ziet toch niemand. Dat klopt. Wanneer jij jezelf aantrekkelijk voelt zal je je ook aantrekkelijk klinken. Doe dat leuke jurkje aan of dat toffe shirt. Voel je vrij om je uit te dossen. Het is toch altijd leuk om iets aan te doen wat je sexiness tot uiting brengt. Voel je een goddess. Doe het wanneer je je klanten toespreekt, live of via je blogs. Je zal merken dat je hele vibratie verandert.
5. De Intention Methode: En last but certainly not least. Zet een intentie. Wanneer je begint met schrijven zet een intentie voor je klanten. Als je van tevoren weet wat je hen wil meegeven. Dus niet de informatie maar het gevoel, de inspiratie, dan is het makkelijk om dat over te brengen in tekst. Ik heb bijvoorbeeld met het schrijven van dit artikel de intentie gezet om jou te inspireren om out-of-the-box te creëren. Zodat je fun ervaart in je marketing. Lekker spelen, niet te serieus. Want als je geen lol ervaart aan wat je doet, waarom zou iemand anders er wel lol aan beleven?
Bovenstaande methodes zijn los en samen in te zetten. Het helpt je vrijer te bewegen in je marketing en business. Zie jezelf als een godin die digitaal flirt en altijd een joy-mindset heeft. Zo transformeer je je lezers tot ideale klanten die van je gaan houden.
Meer magische klanten?
Om je verder te helpen heb ik een mini cursus voor je gemaakt, zodat je op verschillende vlakken diepere inzichten kan krijgen over hoe jij je marketing en copywriting kan verbeteren en je klanten kan inspireren.