Maak een Over Mij-pagina dat harten raakt én converteert

Het is één van de meest onderschatte pagina’s op je website. Sommige ondernemers hebben er niet eens één. Doodzonde! Want hier kan je schaamteloos SHINEN! En je visie vertellen. Maak van je Over Mij-pagina een waardevolle speler in je salesjourney met onderstaande vragenlijst. 

Human-to-human verkopen

Nog voordat je begint met het maken van een killer verkooppagina, bedenk eerst wat je je lezers wil meegeven over jezelf, je visie en je bedrijf. Gebruik de Over Mij-pagina om een intentie te zetten, om zelf geïnspireerd te raken over wat je doet. Je zal zien, je kijkt heel anders naar je eigen bedrijf als je deze vragenlijst ingevuld hebt.

We verkopen namelijk human-to-human, wat inhoudt dat er achter dat prachtige logo van je een magisch mens aan het roert staat. Jij dus, jij bent de reden waarom iemand wil verder te lezen over je producten of diensten.

Holistisch copywriting

Dus, hoe schrijf je nou een Over Mij-pagina dat harten raakt én converteert? Want, wie mij een beetje kent weet dat ik een holistische benadering heb tot content creatie en copywriting a.k.a. verkoopteksten schrijven. Verkopen is niet meer of minder dan het uitwisselen van ENERGIE. Zie het als een bijzondere relatie die je aangaat met je (ideale) klanten. Die gedachte alleen al kan alles voor je veranderen. Maak een diepere impact op iemands leven. Shift hun visie, zo kan je een werkelijk lange, blijvende, gezonde klantrelatie opbouwen. 

Niet alleen winst maken

Je verkoopt namelijk niet alleen om winst te maken, je verkoopt ook om de wereld te veranderen. Om het een mooiere plek te maken, op jouw manier. Maar ook om plezier te hebben in wat je doet. Om jezelf en je vrouwelijke kracht te tonen, want dat is aantrekkelijk, aanstekelijk. Geen betere pagina om daar iets over te zeggen dan op de Over Mij-pagina. You’re a godess, show and tell them.

Krachtig aanbod

Vaak vinden vrouwelijke ondernemers het moeilijk om zichzelf op te hemelen. Het voelt opschepperig en nep. Ik bied je een methode om authentiek en volledig te zijn. Als je je wins niet kan vieren of je visie niet krachtig kan aanbieden, hoe kan je dan in hemelsnaam iemand anders inspireren om het wel in te zien EN er voor betalen.

Interview jezelf

Hieronder de vragenlijst waardoor je boodschap waarde krijgt. Interview jezelf. Neem afstand van wie je bent in het dagelijks leven en kijk objectief naar wat je impact is en waarom het van waarde is voor je lezer. Deze vragen helpen je om dit te doen.

Je mindset telt

Ik heb ook een blog geschreven over hoe je de juiste mindset kan vinden om aantrekkelijke verkoopteksten te schrijven. Die kan je gebruiken om er lekker in te zitten. Want alleen vanuit joy en enthousiasme zal je inspireren.

Stel jezelf de volgende 0ver Mij-pagina vragen:

  1. Hoe heeft je product of service impact op het leven van je lezers?
  2. Waarom doe je wat je doet, wat is je missie?
  3. Wat is de maatschappelijke impact van je bedrijf?
  4. Wat waren je drie leukste projecten en waarom?
  5. Wat wil je iemand meegeven die nog niet met jouw of je producten kennis heeft gemaakt?
  6. Wat zijn jouw 3 meest waardevolle karaktereigenschappen in business?
  7. Wat doe je het liefst voor jezelf in het weekend, je selflove rituals?
  8. Wat is je grootste ergernis m.b.t. je branche?
  9. Wat lost jouw aanbod en persoon op m.b.t. de bovenstaande ergernis?

Tip 1: maak van de bovenstaande vragen een vermakelijk en lekker lopende tekst met seo-proof subkopjes die aanspreken om door te lezen. 

Tip 2: plaats onder je artikel een passende call-to-action naar het aanbod dat bij vraag 8 en 9 benoemd is.

Meer magie in je verkoopteksten?

Om je verder te helpen heb ik een Schrijfstijl Test voor je gemaakt, zodat je op verschillende vlakken diepere inzichten kan krijgen over hoe schrijft en overkomt. Zodat je je klanten kan inspireren en zo meer verkopen.

Geef een reactie