Dit is waarom je blogs niet gelezen worden en wat je eraan kan doen

Je kop klopt niet. En laat dat nou net het belangrijkste onderdeel van je blog zijn. Heb je uren zitten zwoegen op de meest fantastische content, waar zoveel waarde in staat dat je je bijna schaamt om ‘t gratis online te zetten, klikt er niemand op. Shit.

Dit is waarom je kop niet klopt: je hebt niet genoeg aandacht besteed aan het doordenken van het doel voor je lezer. De meeste ondernemers nemen niet de tijd om misschien wel twee keer zo lang over een kop na te denken als over de inhoud van hun blog.

Quick Wins

Er zijn een aantal quick wins die je kan behalen. Zoals, gebruik signaalwoorden zoals dit, deze, waarom, hoe en zo. Mensen worden hier nieuwsgierig van en willen weten waar die woorden naar verwijzen. Nog een goede tip, spreek iemand direct aan met je of jij, om de simpele reden dat iemand zich dan ook aangesproken voelt. Kijk naar jezelf, ik heb het tegen jou, ja jij. Zo dus.

Koppenlijst

Maar, ik zou Emily Mattaka niet zijn als ik niet mijn eigen onderzoekje er op los gelaten had. En ik heb een lijst met koppen in elkaar gedraaid, waarmee je je eigen creativiteit een boost kan geven. Want de bovenstaande tips zijn wel bruikbaar, maar zo krijg je dus ook dat iedereen hetzelfde gaat doen. Mijn advies is dus, blijf creatief spelen met tekst en taal. Inspireer je lezers.

Spiekbriefje

Hier is mijn Headline Cheatsheet oftewel spiekbriefje die je schaamteloos kan gebruiken om te variëren met je koppen. Het bestaat zodat je creatiever gaat denken en buiten de lijntjes gaat kleuren van wat de gevestigde marketingorde je vertelt te doen.

Think in magic. Expect Miracles.

Enjoy.

Liefs Emily

Headline Cheatsheet

Doe er je voordeel mee. Gratis 38 koppen die je kan verbouwen tot je eigen slimme headline. Helemaal gratis! 

Geef een antwoord