Ga voorbij aan onzekerheid, claim jouw verhaal en inspireer je klanten

Je vindt dat je een raar accent hebt als je spreekt. Je voelt dat je te oud bent om nog het virtuele podium te pakken, je merkt dat je niet voor jouw verhaal gaat staan. Hoe komt dit? Ondernemers worden vaak gezien als krachtige go-getters die alles aanpakken, niet onzeker zijn en een duidelijke visie hebben. Toch? Maar wat als jij niet in de dit plaatje past en wel kampt met onzekere gedachten. Wat kan je er tegen doen en hoe kan je het ombuigen tot iets magisch in je business. Want misschien is het wel je kracht.

Als zichtbaarheidscoach en copywriting expert heb ik vele vormen van onzekerheid gezien. Van niet durven kiezen voor een positionering, geen gerichte doelgroep kiezen, je aanbod niet helder hebben, angst om te verkopen, niet je stem laten horen, achter je logo verschuilen en ga zo maar door. Het lijkt soms wel taboe om er over te praten, dat dit soort gevoelens bestaan bij veel ondernemers. En het mag er zijn, er zitten lessen in.

Ga staan voor wat je belangrijk vindt

In 2020 mocht ik spreken tijdens Women in Tech Regatta over het veelvoorkomende imposter syndrome waar vooral succcesvolle vrouwen mee kampen. Het is een stemmetje in je hoofd dat alles wat je presteert er onderuit haalt. Je doet het nooit goed genoeg en kan complimenten niet aanvaarden. Je hoort dan in je hoofd ‘ach, dit kan iedereen’ of ‘dat zeggen ze vast om me een gunst te doen’ of, of, of. Het weerhoudt je om je je hoogste potentieel te vinden, een leiderschapsrol aan te nemen en te gaan staan voor wat belangrijk is voor je.  Imposter syndrom is real. Maar waar heeft het mee te maken?

Onzekerheid vs imposter syndrome

Onzekerheid is een vorm van imposter syndrome. Het is aan elkaar verwant. Je bent niet een onzeker persoon, maar je krijgt onzekere gevoelens bij bepaalde onderwerpen die meestal met je werk te maken hebben. Zo heb ik de verhalen rond mijn dj-carrière eigenlijk altijd ‘verzwegen’ voor mijn klanten of lezers. Omdat ik het niet relevant vond, ik was geen top dj dus wat deed het er toe en het voelde ook een beetje alsof ik wilde opscheppen. Ik deed mezelf en mijn klanten tekort, want die ervaringen hebben mij en m’n klanten veel gebracht rond zichtbaarheid. Lessen die ik indirect meegeef. Hoe zonde is dat. Weten welke verhalen er toe doen in je business is een belangrijke sleutel tot eigen succes.

Laat het los

Het komt allemaal neer op een enkel gegeven en dat is, je bent te gehecht aan de uitkomst. Laat dat los. Laat los wat het resultaat wordt. Laat los wat anderen er van denken. Laat los dat het niet perfect is. Laat los dat jij niet perfect bent. Laat los dat het ongemakkelijk is. Want alles wat nieuw is, is ongemakkelijk. You’re doing it en dat is al meer dan wat velen doen.

Next level ondernemen

Ondernemen vanuit een dieper weten, next level, vanuit je hoogste potentieel zodat het makkelijk en moeiteloos gaat. Zodat je je ideale klanten vindt, binden en inspireren met jouw verhaal, jouw missie voor de wereld. Dat is wat je werkelijk wil. Wanneer je je angsten loslaat en de higher vibe laat stromen dan gebeurt er iets bijzonders. Je wordt bijgestaan, je krijgt hulp uit hogere sferen. Think in magic. Expect miracles. Hoe je dit doet?

Rituelen als anker in je leven

Laat rituelen een belangrijke anker zijn in je leven. In momenten van rust en bezinning krijgt je Hogere Zelf de ruimte om te zijn, zich werkelijk te manifesteren in deze realiteit en zich krachtig te uitten. Middels gevoelens, ideeën, dromen of visualisaties. Gebruik je onontdekte talenten met intuïtief schrijven, om je licht nog grootser te laten schijnen. Claim jouw verhaal, inspireer anderen.

Meld je aan voor de Intuïtieve Schrijftraining, Schrijf je Vrij, Rijk en Gelukkig! Maak de commitment en creëer jouw persoonlijke ritueel.

Meld je aan voor de training Schrijf je vrij, rijk en gelukkig

Zodat zo veel mogelijk vrouwen deze intuïtieve methode en bevrijdende kracht kunnen ervaren. Jouw doorbraken kunnen een katalysator zijn voor een golf van meer vrijheid, rijkdom en geluk, voor ons allemaal. 

Geef een antwoord