Ontdek de kracht van conscious copywriting op je nieuwe klanten
Copywriting is een basisvaardigheid voor iedereen die online iets wil verkopen. De boodschap die je brengt, gekoppeld aan de call-to-action is de magische formule waardoor iemand z’n pinpas pakt, vanuit inspiratie.
Een paar maanden geleden draaide ik een campagne, Marketing is a Love Story. Dit is een mini cursus wat ik mijn lezers gratis aanbiedt, zodat ze meer geïnspireerd en met meer zelfvertrouwen kunnen leren schrijven.
Ideale klanten
Vanuit Facebook en Instagram advertenties draaide ik de campagne. Ik ontving vele aanmeldingen voor de mini cursus. Maar het mooiste van de campagne is dat het stuk voor stuk ideale lezers zijn en toekomstige ideale klanten. Vrouwen die vanuit intuïtie hun business runnen. Vrouwen die inzien dat marketing niet moeilijk is en energie zuigt, maar energie kan geven en vooral heel erg leuk en sfeerverhogend kan zijn.
Persoonlijke ontwikkeling & empowerment
Vanuit deze geïnteresseerde groep, dat AAN ging staan op de specifieke woorden die ik gebruik in m’n aanbod, zijn er meerdere mooie werkrelaties ontstaan. Ik help hen verder op verschillende vlakken. Business Coaching, copywriting maar ook persoonlijke ontwikkeling en empowerment.
Conscious copywriting
Wanneer ik niet gezocht had naar de specifieke woorden die ik wilde gebruiken om mijn tribe, mijn toekomstige klanten aan te spreken, dan zou het hard werken worden. Want ik wil geen klanten aan me binden die niet geïnteresseerd zijn in intuïtie, persoonlijke ontwikkeling, vrouwelijke kracht en sensualiteit in je business. Allemaal belangrijke waardes die gekoppeld zijn aan mijn conscious copywriting trainingen.
Wees niet bang
Wees ook niet bang om te specifiek te zijn. Er zijn online zo vel bedrijven die zich niet durven onderscheiden, omdat ze bang zijn dat ze dan klanten mislopen. Geef je verhaal kracht door iemand specifiek aan te spreken. Zo kom je binnen. Zo maak je sneller een connectie en zo zullen alle mensen die zich aangesproken voelen door jouw tekst zich aan je binden. Je kan niet iedereen dienen. Dien de leuksten.
Zet je klant in actie
Copywriting is altijd een krachtige tool geweest om de juiste woorden te vinden om bij mensen in hun onderbewuste te komen, om hen zo te verleiden om te doen wat jij wil dat ze doen. Emailadres achterlaten, iets kopen, iets doorsturen of een andere actie die belangrijk is voor je business.
Intunen op de klant
Het is lastig om heel zwart wit te benoemen hoe copywriting werkt, want het blijft ook een gevoel, een talent, maar je kan dit ontwikkelen. Je gaat intunen op de persoon die je wil inspireren. Als je niet weet tegen wie je praat of wat die persoon wil dan wordt het lastig om een overtuigende boodschap te schrijven.
Impact met woorden
Wanneer je de basisprincipes van copywriting snapt, dan ga je merken dat je steeds makkelijke holistisch kan kijken naar je teksten. Dat de manier waarop jij je voelt impact heeft op de woorden die je gebruikt, wat weer doorklinkt in de emotie die je lezer ervaart. Maar ook weten hoe je lezer zich voelt, dat is het allerbelangrijkste.
Transformeer je tribe
Het is groter dan jij. Het is meer dan gewoon zinnen op een computerscherm. Het is transformatie, niet informatie. Jij kan een bijzondere wereld scheppen en je toekomstige klanten daarin meenemen. Wat is die wereld? Hoe ga je hen enthousiast maken voor wat jij weet. Hoe is jouw wereld beter dan de wereld waarin ze nu al leven? Dat, lieve jij, is waar het om gaat. Maak je visie groot. Maak het meeslepend. Maar het magisch.
Stel een vraag
Start met de juiste vraag te stellen, aan je hogere zelf. Gebruik je energie om de vraag echt te voelen. Bijvoorbeeld; hoe kan ik mijn toekomstige klant inspireren? Laat de vraag sudderen. Laat het op je inwerken, energetisch. Je zal zien dat je de antwoorden gaat ontvangen. Dat je ineens geïnspireerd zal zijn om iets te schrijven, lezen of een gesprek met iemand plant een zaadje in je hoofd.
Het grote verhaal
Vanuit die inspiratie kan je verder. Het is de basis voor het grote verhaal, the big idea dat je je toekomstige klanten wil en kan bieden. Sta open voor antwoorden vanuit je intuïtie.
Meer magische klanten?
Om je verder te helpen heb ik een mini cursus voor je gemaakt, zodat je op verschillende vlakken diepere inzichten kan krijgen over hoe jij je marketing en copywriting kan verbeteren en je klanten kan inspireren.