Laat je visie en intentie op papier zetten, zodat je mensen raakt en bindt aan je bedrijf.
Hoe kan je duidelijk maken welke reis een potentiële klant met je gaat maken? En hoe kan je als business groeien door je opgedane kennis nog meer in te zetten? Want uiteindelijk is dat wat je wil, aantonen dat met jou werken een toffe ervaring is waarbij je al je kennis, kunde, liefde en fijngevoeligheid meeneemt. Een ondernemersverhaal zorgt voor connectie én klantenbinding.
Maar ik ben nog niet zo ver in mijn carrière?
Een succesvol doorgewinterde ondernemer zijn is niet een maatstaaf voor een inspirerend ondernemersverhaal. Sterker nog, als beginnend ondernemer is je verhaal waarschijnlijk nog veel interessanter, meer meeslepend en misschien zelfs doeltreffender. Want je staat nog heel dichtbij je klanten, je zit letterlijk nog in de ‘prille liefdesfase’. En ben je wel een doorgewinterde ondernemer, dan willen mensen juist het begin horen. Waar de inspiratie vandaan kwam. Waarom je bent zoals je bent in je business.
En dat is nou juist wat jou zo siert, die oprechte intentie. De gedreven zorg die je biedt. Je hebt een visie, want anders was je niet gaan ondernemen. Je weet ook dat je goed bent in wat je doet, anders zou je geen klanten hebben.
Dus hoe vertel ik aan de wereld wat ik kan en waarom ze bij mij moeten zijn?
Ga minder achter je logo gaan staan en meer in de spotlight en je visie ownen. Word ambassadeur van je bedrijf. Een bedrijf met een empatisch leider spreekt aan, verleidt.
Wie zit er op mijn verhaal te wachten?
Laat je angst los. Natuurlijk is het spannend om jouw unieke verhaal te vertellen, dat is ook waarom zo weinig mensen en vooral startende ondernemers het doen. Maar ook gevestigde ondernemers denken dat hun verhaal wel beklijft door het hier en daar in een paar zinnen te melden. Belemmerende gedachtes als ‘wat heb ik nou te vertellen’ of ‘wie zit er op te wachten’ worden vaak genoemd, maar ook ‘ik kan helemaal niet schrijven’ of ‘hoe maak ik het een lekker lopend verhaal’.
Jouw klanten zitten zeker op dit verhaal te wachten, want je kennis gaat verder dan de datum van de KVK-inschrijving. Het zijn allemaal potentiële klanten achter die beeldschermen en die mensen willen aangesproken worden met emotie, met herkenning en bijzondere ideeën. Ze wachten op hulp van iemand die hun probleem snapt, met wie ze connecten en misschien zichzelf zelfs herkennen.
In de kern is een ondernemersverhaal de emotie die een ander aanzet om met jou te gaan werken, doordat ze je begrijpen, zien en snappen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die niet helemaal voelen wat je te vertellen hebt of jouw motivaties niet delen, maar die klanten heb je ook niet nodig.
Je wil werken met mensen die je kan inspireren, mensen waarmee je een langdurige relatie kan aangaan. Een ondernemersverhaal maakt duidelijk waar je voor staat, wie jouw ideale klant is en wat je voor ze kan betekenen.
Klik op de button en typ ONDERNEMERSVERHAAL in de onderwerpregel. Dan gaan we samen kijken welke datum uitkomt voor jou.
Maar, hoe maak ik meer klanten met mijn verhaal?
Je wil klanten die betrokken zijn, het doorvertellen aan hun buren en kennissen. Mensen die met je willen werken om wie jij bent en wat jij kan, omdat ze het gevoel hebben dat ze je kennen, begrijpen en vertrouwen. Ze raken geïnspireerd door jouw kennis en ervaringen. Een ondernemersverhaal blijft hangen, zorgt voor connectie, herkenning en zegt meer dan 100 blogs, posts of likes. Wanneer je iemand het gevoel kan geven dat je ze snapt, dan kan je er zeker van zijn dat ze nu of in de toekomst met je willen werken, want ze voelen zich gehoord en begrepen.
Je ondernemersverhaal biedt verduidelijking in wat jouw persoonlijke unique selling points zijn, je waardevolle talenten zoals ik ze liever noem. In de reis die je gemaakt hebt en waarin je je nog steeds bevindt liggen allerlei supermooie kansen verscholen. Kansen om je publiek, je potentiële klanten te betrekken en waar ze ook van kunnen leren.
Wat kan ik nog meer met mijn verhaal?
Content! Het ondernemersverhaal gebruik je als basis voor andere online content, denk aan posts, blogs, quotes, persberichten of zelfs je missie-statement. Wist je trouwens dat ondernemersverhalen en missie-statements de meest gelezen stukken op een website zijn.
Mijn werkwijze is enerzijds intuïtief anderzijds praktisch. Ik weet welke vragen te stellen en waar jouw klanten van AAN gaan staan. Het zal een verhaal worden waar jouw lezers mee inspireert. Deel dit verhaal op je website of in je content en verdien het direct terug doordat je vertrouwen en professionaliteit uitstraalt.
De investering
Leer je jezelf op een totaal andere manier kennen. Dit is een unieke kans dat een waarde heeft van € 750,- ex btw.
Als professionele copywriter en woordkracht expert maak ik hier een bijzondere reis van. Een reis die jij door je eigen leven gaat maken. We pikken de parels er tussenuit en investeren tijd in het bijschaven voor jouw specifieke publiek.
Ontdek wat jouw toekomstige klant echt wil horen over jou. Dit aanbod kost nu € 350,- ex btw!
Of betaal verspreid
Betaal je liever in delen? Dat kan. Je hebt de mogelijkheid om in 2 of 3 delen te betalen: € 175,- ex btw in twee maanden of € 116,67 ex btw in drie maanden.
Klik op de button en typ ONDERNEMERSVERHAAL in de onderwerpregel. Dan gaan we samen kijken welke datum uitkomt voor jou.
Hoe lang is zo’n tekst? Een ondernemersverhaal is tussen de 500 en 1000 woorden.
Moet ik alles vertellen wat ik meegemaakt heb? Nee, je vertelt wat belangrijk is voor jouw doelgroep en bedrijf
Hoe weet ik wat ik nog meer met mijn ondernemersverhaal kan doen? Ik geef je tips om het meeste uit je verhaal te halen.
Krijg ik de mogelijkheid om aanpassingen door te voeren? Ja zeker, je hebt twee feedback rondes.
Hoe bouw je mijn verhaal op? Ik gebruik een vast proces dat ook gebruikt wordt bij salescopy, maar zet ook intuïtie in om in te zoomen in jouw klanten.
Doen we het interview live of online? Mijn voorkeur gaat uit naar live. Maar online mag altijd.
Klik op de button en typ ONDERNEMERSVERHAAL in de onderwerpregel. Dan gaan we samen kijken welke datum uitkomt voor jou.